ליצור
להרגיש
לנשום
לשחרר

אושרית קיסר מטפלת באומנות

אושרית קיסר תרפיה באומנות

תרפיה בהבעה ויצירה .M.A לילדים ונשים בתל אביב

לאהוב את עצמך: הגיע הזמן, לא?

ביום האהבה כולם מדברים על זוגיות אהבה, אני רוצה לדבר על האהבה הכי גדולה – האהבה לעצמך. לאהוב את עצמך לפני שתוכלי לאהוב מישהו אחר, כדי שתוכלי להרגיש טוב עם מי שתהיי איתו.
אבל מה המשמעות של לאהוב את עצמך באמת?  

לאהוב את עצמך פירושו שאת מסוגלת לקבל את עצמך כמו שאת, להתייחס לעצמך התייחסות חיובית ללא תנאי.
לאמץ את נקודות החוזק שלך ולהכיר במגבלות שלך בלי שיפוט ובלי להקטין את הערך העצמי שלך.
לאהוב את עצמך זה לא דבר של 'הכל או כלום'. יהיו ימים שאת סופר חיובית וגאה. יהיו ימים שבהם תתאמצי ולא תרגישי את האהבה כל כך. ויהיו הרבה ימים בין לבין שאת מרגישה בסדר עם היותך את.
המפתח לבניית תחושת עצמי אוהבת, מקבלת וחיובית נעוץ בהנחת יסוד של חיוביות וטיפוח עצמי. במילים אחרות, את מעניקה לעצמך חסד ואכפתיות. את עושה דברים שמשדרים את המסר שאת מוערכת, שאת חשובה, שאת אהובה וראויה לאהבה. עלייך לגלות ולטפח את כל הכוחות והכישרונות הייחודיים שיש לך. לאהוב את עצמך זה ללמוד לקבל את עצמך במקום לחכות לקבלה מאחרים.


איך נראה 'לאהוב את עצמך'?

כשמדובר באהבת עצמך, הדברים הקטנים הם החשובים ביותר. אינך זקוקה לתוכניות התנהגות מסובכות או למחוות גדולות.

חשבי כיצד את מראה אהבה, הערכה או כבוד לחברך הטוב ביותר.

• מה הדברים שאת יכולה לעשות למענם?

• מה היית אומרת להם?

• איך הם עשויים להרגיש לאחר שקיבלו מילים ומעשים כל כך טובים?

עכשיו תחשבי איך זה ירגיש לקבל את אותה חמלה ואכפתיות, שם מתחיל 'לאהוב את עצמך' ואת יכולה להתחיל במקום שאת נמצאת בו.

'לאהוב את עצמך' יכול ללבוש צורות רבות ולהתבטא בדרכים רבות.

הנה הטיפים הטובים ביותר שלי להתחיל בעבודה:

                     השקיעי בעצמך

התחייבי לעשות את מה שאת צריכה לעשות כדי לשמור על בריאותך פיזית, רגשית ורוחנית. כשאת משקיעה בעצמך, את מעבירה מסר עוצמתי שכולך נמצאת ושאת שווה את המאמץ. קבלי את ההחלטה להרחיב את אותה האהבה שהיית נותנת לאדם אחר.

 

                תרגול חמלה עצמית

חמלה עצמית פירושה שבמקום לשפוט או לבקר, את מעניק לעצמך חסד והבנה כשאת מתמודדת עם כשלים או מגבלות אישיות. המומחית לחמלה עצמית, קריסטין נף, מתארת הצלחות וכישלונות כפשוטם, כדברים שבאים והולכים – הם לא מגדירים אותנו וגם לא קובעים את הערך שלנו.

הציבי גבולות בריאים

גבולות קובעים הנחיות לאופן שבו את מצפה מעצמך להתייחס לאחרים. הם עוזרים לך להישאר עם הערכים, האמונות והצרכים שלך. גבולות עוזרים לטפח תפיסה עצמית חיובית, להיות פחות מודאגים מאיך שאת נתפסת על ידי אחרים ולהיות מרוצים יותר מהתפיסות שיש לך לגבי עצמך.

תרגול טיפול עצמי

טיפול עצמי יכול להיות דברים רבים ושונים: פיזי, רגשי, רוחני וחברתי. בעיקרו של דבר, טיפול עצמי כרוך בביצוע דברים שעוזרים לך לשמור על הבריאות שלך. כמה מן הדרכים הרבות לתרגל טיפול עצמי כוללות:

•  תזונה נכונה

•  שינה טובה

•  אימון באופן קבוע

•  הרפיה / הפחתת מתח

•  יוגה או טאי צ'י

•  מדיטציה

•  תרגול מיינדפולנס

•  תרגול הכרת תודה

•  הקדשת זמן לפעילות או תחביב מהנה

•  בילוי זמן איכות עם חברים ואהובים

      לעשות עבודה על עצמך 

מה זה אומר? לעבוד עם המטען הרגשי שאת נושאת. לנושאים לא פתורים, גם לאלה שקבורים עמוק, יש דרך לחזור אל פני השטח כאשר את פחות מצפה לכך. בעיה רגשית לא פתורה יכולה להקשות עלייך לחיות באופן מלא ואותנטי בהווה. ביצוע העבודה שלך יאפשר לך להניח את התיקים האלה ולהתקדם בדרכים בריאות. תלוי מה יש בתיקים האלה, ייתכן שתזדקקי לעזרה בעבודה על בעיות אל. טיפול באומנות בהחלט יכול לעזור כאן.

       תני דין וחשבון לעצמך

אם את מתחייבת למשהו עמדי בהבטחתך לעצמך ואם את נופלת, קחי אחריות על זה. אף אחד לא מושלם ויהיו אתגרים. זה חלק מהחיים והם יבואו וילכו. למדי מה את יכולה לקחת מכל חוויה והתקדמי. כשאת מכבדת את המחויבויות שלך כלפי עצמך, את מעבירה לעצמך מסר רב עוצמה שאת חשובה והמוח שלך מקשיב.

 

       כבדי את האמת שלך

זה קשה. זה דבר אחד לומר את האמת שלך. זה לגמרי אחר לחיות את זה. כשאת מדברת את האמת שלך את מספרת את הסיפור שלך ומביע את מה שאת רוצה וצריכה. כיבוד האמת שלך פירושו שאת מגבה את דברייך במעשייך, הפעולות שלך משקפות את דברייך. כאשר את מאפשרת למילים שלך להנחות אותך, פעולותייך יתמכו במילים אלה.

           טפחי את הנשמה 

רוחך, נשמתך, היא כוח החיים שלך. זה מה שמאפשר לך להתחבר למשהו גדול ממך. יש אנשים שרואים בזה קשר עם הטבע, היקום או אפילו כוח עליון. הרוח שבך היא זו מסייעת לחיות בהרמוניה ובאיזון. הטיפול ברוח מרגיע ומצעיר דבר שיכול מאוד לעזור לך להתמודד עם לחצי היום. אנשים מטפחים את רוחם בדרכים רבות, כולל מדיטציה, יומן, תפילה או יציאה לטבע.

אייקון הפסיכותרפיה ויקטור פרנקל אמר זאת כנראה בצורה הטובה ביותר: "לאהוב את עצמך הוא נקודת הפתיחה של צמיחת האדם שמקבל אומץ לקחת אחריות על קיומו האישי" לאהוב את עצמך זה משהו שאת עושה בשבילך. כשאת אוהבת ודואגת לעצמך, את נותנת לעצמך רשות לחיות באופן אותנטי ולא מתנצל.

אם אחרי כל זאת בא לך להיות קצת יותר אמיצה ולעשות טוב לעצמך בדרך לאהוב את עצמך,
צרי קשר ואשמח לשוחח עימך בהרחבה על טיפול באומנות.

מכאן זה בידיים שלך

מחכה לשמוע ממך, אושרית

אושרית קיסר תרפיה באומנות